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Examine (by LessLyrics, Blender 2.80 beta, Music Video)

Examine (by LessLyrics, Blender 2.80 beta, Music Video) (Deutsch siehe unten)
After completing my song in Cubase 10, I decided to use neon signs as audio visualization. My Blender research led me to Quentin Steinke ( and Blender Guru ( on Youtube. I am very grateful to both of them for their extremely helpful tutorials! To bring a little variety in my video, however, I had to go one step further and tinker several neon signs. At the end it was a whopping 13.

To be able to control them better by sound than just by frequency bands, I exported 15 individual tracks from my song. Bass drum extra, hihat extra, voices extra and so on.

The biggest mistake in the video, of course, is the fact that you can not really dim neon tubes in reality at the speed shown. But hello, I just took out this artistic freedom.

I rendered the whole thing in 4476 frames with 1920x1080 pixels. Each frame took between 50 and 80 seconds to render. My not very slow computer was busy for about 90 hours. That's why I had to find a compromise between quality and rendering time.

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Nach der Fertigstellung meines Songs in Cubase 10 entschied ich mich, als Audiovisualisierung in Blender Neonreklame zu verwenden. Meine Blender-Forschungen führten mich auf Youtube zu Quentin Steinke ( und Blender Guru ( Beiden bin ich sehr dankbar für ihre äußerst hilfreichen Tutorials! Um ein wenig Abwechslung in mein Video zu bringen musste ich allerdings noch einen Schritt weiter gehen und mehrere Neon signs basteln. Am Schluss waren es satte 13.

Um sie besser per Sound ansteuern zu können, als nur per Frequenzbänder, exportierte ich 15 Einzelspuren aus meinem Song. Bass Drum extra, Hihat extra, Voices extra und so weiter.

Der größte Fehler in dem Video ist freilich die Tatsache, dass man Neonröhren in der Realität eigentlich nicht in der gezeigten Geschwindigkeit dimmen kann. Aber hallo, diese künstlerische Freiheit habe ich mir einfach herausgenommen.

Gerendert habe ich das Ganze in 4476 Einzelbilder mit 1920x1080 Pixeln. Jedes hat zwischen 50 und 80 Sekunden zum Rendern gebraucht. Mein nicht gerade langsamer Rechner war etwa 90 Stunden beschäftigt. Aus dem Grund musste ich einen Kompromiss zwischen Qualität und Renderzeit eingehen.

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